Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

CodeSquare

Wałbrzych

3

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

5 sposobów na weryfikację działań Twojej agencji SEO

Autor: Krzysztof Neumann, CodeSquare, publikacja: 2017-12-14

Dla wielu przedsiębiorstw obecność w Internecie nie jest już tylko kwestią kaprysu, ale również koniecznością pozwalającą na utrzymanie płynności finansowej. W dobie rosnącej konkurencyjności w kanale komunikacji, jakim jest Internet, źle wydane środki na optymalizację i promocję strony internetowej mogą zaważyć o sukcesie firmy i jej udziałach w rynku. Dzięki informacjom zawartym w poniższym artykule dowiesz się, jak zweryfikować działania swojej agencji SEO.

Zdjęcie nr 1

1. Sprawdź pozycje na interesujących Cię frazach za pomocą niezależnego narzędzia

Pierwszą rzeczą jaką możesz zrobić, by zweryfikować działanie wybranej przez Ciebie agencji SEO, jest sprawdzenie pozycji strony na interesujące Ciebie frazy. Sprawdzenia najlepiej dokonać za pomocą niezależnego narzędzia, takiego jak Seostation lub Asps.pl.

Aplikacje tego typu pokażą pozycje Twojej strony, tak jak widzi je osoba, która pierwszy raz szuka danej informacji w Internecie. Dzięki Seostation lub Asps dowiesz się również, czy pozycje Twojej strony są stabilne czy ulegają mocnym wahaniom. Nie sprawdzaj pozycji swojej strony poprzez ręczne wpisywanie danej frazy w Google. Na pozycję danej strony w wyszukiwarce ma wpływ m.in. lokalizacja danego użytkownika czy jego historia przeglądania Internetu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wyniki, które zobaczysz, będą zbyt korzystne w porównaniu ze stanem faktycznym.

2. Sprawdź dane w Google Analytics i Google Search Console

Kolejną rzeczą, jaką możesz zrobić, jest sprawdzenie danych w narzędziach analitycznych dostarczanych przez Google. Jeśli jeszcze z nich nie korzystałeś, poproś o ich konfigurację swoją agencję lub administratora Twojej strony WWW. Dzięki Google Analytics dowiesz się, ile osób odwiedza Twoją stronę, ile czasu na niej przebywa oraz jakie strony cieszą się największą popularnością. Możesz też sprawdzić, skąd są generowane źródła ruchu na Twoją stronę internetową. Dzięki Google Search Console dowiesz się między innymi, czy na Twoją stronę internetową nie zostały nałożone kary za próbę manipulacji wynikami wyszukiwania (np. poprzez pozyskiwanie linków z dziwnych stron). W Google Search Console możesz też sprawdzić, na jakie słowa kluczowe została zaindeksowana Twoja strona internetowa, jaką średnią pozycję uzyskuje oraz ile wyświetleń miesięcznie notują poszczególne frazy. W panelu znajdziemy również listę wszystkich linkujących do nas stron.

3. Sprawdź profil linków za pomocą narzędzi Majestic lub Ahrefs

Jednym z istotnych faktorów, na podstawie których Google określa pozycje naszej strony w wyszukiwarce internetowej, są linki, jakie prowadzą do Twojej strony internetowej. W tym czynniku istotna jest zarówno jakość, jak i ilość linków prowadzących do naszej strony.

Ważne jest, by profil linków, jakie odnoszą do naszej strony, był naturalny, tzn. by ani ilość linków, ani ich jakość nie była zbytnio przesadzona. Czasami wystarczy kilka linków, by osiągnąć wysokie pozycje na konkurencyjnych zapytaniach. Dotychczas, by ocenić poziom linków prowadzących do naszej witryny, Google publikowało wskaźnik PageRank, jednak od jakiegoś czasu nie jest on już jawny. Z pomocą przychodzi nam serwis Majestic, który ocenia nasz profil linków w dwóch stustopniowych skalach – Citation Flow i Trust Flow. Im wyższe są te wskaźniki, tym jakość naszego profilu linków jest lepsza. Dzięki Majestic oraz Ahrefs dowiemy się też, ile linków oraz z ilu domen odnosi się do naszej strony. Dane te możemy zweryfikować z tym, co mówi nasza agencja lub widzimy w Google Search Console.

4. Poproś o raport z wykonanych działań

Dobrą praktyką jest, by agencja sama wysyłała raport z przeprowadzonych działań i efektów, jakie udało się uzyskać (bądź nie – wtedy warto, by zostały podane przyczyny takiego stanu rzeczy). Jeśli jednak Twoja agencja nie wysyła takiego podsumowania, a wyniki są złe, warto poprosić o raport z podjętych działań i następnie spróbować je zweryfikować.

5. Zleć audyt swojej strony internetowej

Ostatnim sposobem na weryfikację działań Twojej agencji SEO jest zlecenie audytu lub superwizji zewnętrznej firmie. Audyt ma na celu sprawdzenie kodu Twojej strony internetowej oraz linków prowadzących do niej i następnie ocenienie skuteczności podjętych działań.

Podsumowując:

Pozycjonując swoją stronę internetową, inwestujesz w celu powiększenia przychodów Twojej firmy. Dzięki systematycznej weryfikacji działań Twojej agencji możesz mieć pewność, że Twoje środki są lokowane we właściwy sposób.


Opracował:
Krzysztof Neumann
CodeSquare

Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 526 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: